hemma vs borta

 sitter i min amerikanska säng, dricker svenskt te. kollade på amerikanska serier medans jag åt svensk lakrits. pratar konstant amerikanska, men tänker sedan på svenska. säger hej till mina amerikanska kompisar ansikte mot ansikte, säger hej till mina svenska kompisar över datorskärmen. stöter ihop med någon och säger inte svenska "ursäkta", utan amerikanska "sorry". vaknar upp till ett amerikanskt "goodmorning" istället för ett svenskt "godmorgon". 
 
små saker som jag har märkt är så annorlunda på ett sätt. det är roligt att peka ut små förändrningar som jag genomgår hela tiden. nästan hela tiden kommer det nya saker som ploppar upp.. på min geologi lektion förra veckan så säger min lärare "Chunky, yes.. and Josephine what is chunky in swedish?" jag var inte helt beredd så det bara flyger ut ett ord "Klumpigt" svarar jag och några skrattar åt det (faktiskt) riktigt fula ordet som jag just ropade ut, sen säger han "I like my ice-cream KLOOMPEGT" hahaha.. han är den bästa läraren alltså.. Vi hade parent-teacher meetings idag, det gick bra, vi pratade med tre lärare som sa att det går bra för mig och att dem är glada att ha mig där :) Känns bra! Nicks födelsedag var igår, han fick en kamera han ville ha och var så sjukt förvånad! riktigt roligt var det! Vi gick ut och åt på Applebee's ... hade aldrig vart där och det var riktigt gott! Rutinerna är nu inne och Usa har vart helt fenomenalt än så länge,
 
2 månader har passerat och bara 7,5 månader kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0