Thanksgiving!

Thanksgiving är en tradition som hålls i USA varje år kring dem sista dagarna i november! (sista torsdagen om jag minns rätt) Då man visar hur tacksam man är för alla man har i sitt liv och sånt! Det var en extremt rolig upplevelse för en person som aldrig har upplevt det förut! Jag blev bjuden av en klasskompis att komma och äta hos henne och hennes familj! Jag hade så grymt kul och hennes mamma är min "american mom", hon sa att om jag någonsin har ett problem som jag har här så skulle jag prata med henne :) Så mysig! Hennes familj var grymt trevlig och all mat var underbar! Det var faktiskt en riktigt rolig upplevelse, jag var där runt 12, såg när dem lagade allt, sen kollade vi football, för det är också tradition, efter ett tag kom hennes mormor/farmor (något av dem, eftersom att dem bara säger grandma så vet jag inte vilket men tror mormor) och mormorns "sister-in-law"... Så det blir väl mormorns exmakes (han var död) syster! Det var riktigt trevliga och roliga! Vi åt turkey, stuffing, pumpkin pie (gudomligt gott!!!) och pecan pie! Allt var helt underbart och det var dessutom riktigt trevligt sällskap! Thanksgiving mötte min förväntan och ännu högre :) Här har ni lite bilder!
 
Såhär såg allt ut, uppdukat och så! :)
Min kompis som jag var hos!
Mina tre kompisar i idrotten!
Min kära syster som jag saknar!
En tjocktröja som jag hittade för ca 3 dollar! I en second hand affär!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0